עשרת הפרחים האקזוטיים המובילים

הניחו את האדמונית והתרחקו מהחמניות. בעוד שעלי הכותרת היפים שלהם יוצרים אמירה בולטת בכל זר פרחים, הגיע הזמן להתפנק עם משהו קצת יותר אקזוטי.

מהסחלב העדין אך המסקרן ועד לציפור גן העדן התוססת שמתחילה שיחה, קבל את התחתון עם רשימת הפרחים האקזוטיים שלנו. השתמש בידע החדש שלך כדי לטפל בהצלחה בפרחים האלה בבית שלך (או אפילו קח הביתה את הפרס בחידון הפאב הבא אם במקרה יש סבב בוטניקה!)

סוגי פרחים אקזוטיים

  1. סחלבים
  2. חבצלת קאלה
  3. עלה התחרה (אנתוריון)
  4. ציפור גן עדן (Bird of paradise)
  5. סלוזיה
  6. שושנת העמקים
  7. יקינתונים
  8. צבעונים
  9. חבצלות שלום
  10. קלתיאה

 

סחלבים

כשזה מגיע לסחלבים, מפונקת הבחירה. יש עצום של 25,000 עד 30,000 מינים להעריץ, אבל אחד הזנים הפופולריים ביותר הוא סחלב המפל.

סחלבים פורחים לאורך כל השנה וזמינים במגוון רחב של צבעים - מגווני סומק בולטים שייראו נהדר בכל חדר ורוד אלפי שנים ועד צהובים מרהיבים שיוצרים תכונה המושכת את העין בפינה מוצלת של חדר האמבטיה.

סחלבים דורשים מעט TLC כדי להבטיח שהיופי והניצנים שלהם יחזרו שנה אחר שנה. אם אתה מרגיש עצלן, הכין כמה קוביות קרח והקפיץ אחת על האדמה כדי להמיס ולהשקות את הצמח לאורך תקופה ארוכה יותר. #Lifehack.

סחלבים מייצגים יופי וחוזק - כך הם המתנה המושלמת כשאתה צריך לעודד חבר - וגם אמרו שהם נאכלים ביוון העתיקה כשנשים רצו להיכנס להריון ולהשפיע על מין התינוק שלהן (אבל לא היינו ממליצים זה!).

אינטרפלורה פרחים

חבצלת קאלה

חבצלות קאלה, צמח יליד דרום אפריקה, ידועות בפרחים המחורצים יוצאי הדופן והעלים הירוקים התוססים שלהן. סוג זה של שושן פופולרי בזרי חתונה - אולי תפסת כמה בקיץ שעבר? - אבל גם נראה נפלא לחלוטין באגרטל בבית שלך.

הפרחים האקזוטיים האלה פשוט יפים, שיקיים להפליא וקל יחסית לטפל בהם. בנוסף לפרח הלבן הקלאסי שלה, חבצלות קאלה גדלות גם בגוונים ורודים, סגולים, צהובים ואפילו שחורים.

כמו סחלבים, גם לחבצלות קאלה יש קשרים עם יוון העתיקה שכן הם מקושרים לאלה הרה ושמם בא מהמילה היוונית ליופי.

מחפשים את זר יום השנה המושלם? חבצלות קאלה הן הפרח המומלץ לתת לבן/בת הזוג ביום הנישואין ה-6 שלכם – זה בסדר, אתם יכולים לקחת את הקרדיט במתנה כה מתחשבת!

אינטרפלורה פרחים

עלה התחרה (אנתוריון)

הפרחים האלה נראים כמו משהו מכוכב זר אבל הם ילידי יערות הגשם של קולומביה. המראה השעוותי והספאדיקס הנועז שלהם (ה'אצבע' הבולטת מהספא) מביאים נופך של אקזוטי לכל זר פרחים.

לאנתוריומים יש כמה שמות מהנים לבחירה, כולל פלטת ציירים, לשון מצוירת, פרח ילד, והאהוב האישי שלנו, פרח הפלמינגו. הם זמינים גם במגוון צבעים בהירים ויפים, מלבן וכתום ועד סגול וירוק.

למרות המשיכה האקזוטית שלהם, קל יחסית לטפל באנתוריומים ויש להם את חיי האגרטל הארוכים ביותר מכל הפרחים החתוכים. אם אתם רוצים למלא אגרטל מלא ביופיים האלה, רק זכרו למקם אותם במקום הרחק מטיוטות או חום ישיר (טיפ טיפול מעולה שתקף לרוב הפרחים האקזוטיים).

אינטרפלורה פרחים

ציפור גן עדן

ציפור גן העדן - או Strelitzia - היא עוד יליד דרום אפריקה. הפרחים האקזוטיים, דמויי עגור האוריגמי שלו, אינם דומים לאף אחד, מה שהופך אותו לבלתי ניתן לטעות בזרי פרחים ובסידורי פרחים. (זהו פרח אחד שגם זורח סולו כשהוא מקובץ באגרטל גבוה!)

לפרח יש משמעויות סמליות רבות ושונות - מחופש ועד אלמוות. זו המתנה המושלמת לתת כאשר אתה באמת רוצה להצהיר.

אינטרפלורה פרחים

סלוזיה

מוכרים בחיבה על ידי חנויות הפרחים שלנו כ"מוחות" בשל צורתם המתולתלת הבלתי ניתנת לטעות, הסלוזיה האקזוטית היא תוספת בולטת לכל זר פרחים. בולטת, ראוותנית וקצת "אקסטרה" היא הבחורה במסיבה, שגורמת לכולם לעצור ולבהות.

פרח אקזוטי זה גדל בפראות באזורים הטרופיים של אפריקה, אסיה, אינדונזיה ודרום אמריקה זמין במגוון שלם של צבעים לוהטים מאדום לכתום וורוד לסגול ויש לו ריח צמחי נעים.

לאיזה אירוע נמליץ עליו? כל כאשר אתה רוצה להצהיר אמירה נועזת.

אינטרפלורה פרחים

שושנת העמקים

שושן העמק (שאולי שמעתם בשם 'פרח מאי') נכנס לרשימת עשרת הפרחים האקזוטיים המובילים שלנו בגלל המשיכה המפתה שלה.

מה עושה את זה כל כך אקסקלוסיבי? אולי זו העובדה שהפרח זמין רק לעונה קצרה (מאי-יוני) או אולי זה בגלל שפרחים בניחוח מתוק הם מהנחשקים ביותר על ידי בושם או אולי, רק אולי, זה בגלל ששושן העמק הוא פרח בחירה לכלות מלכותיות

לא משנה מה הסיבה לפופולריות שלו, קל לראות את האטרקציה. שושנת העמקים מתהדרת בפרחים יפים ומעודנים בצורת פעמון בעלי הריח המדהים ביותר. הפרחים בדרך כלל לבנים, אם כי זנים ורודים זמינים גם אם אתה מעדיף קצת יותר צבע בזר שלך.

הפרח מסמל נעורים, טוהר וכנות אבל הכי חשוב, אושר. אז קל לראות מדוע הפרח היפה הזה הוא בחירה כה פופולרית עבור כלות.

אינטרפלורה פרחים

יקינתונים

פרחים בעלי צורה יוצאת דופן גדלים בשפע באקלים החמים של טורקיה והמזרח התיכון, עם פריחה בולבוסית הנובטת במגוון עצום של צבעים. יקינתונים הובאו לאירופה במאה ה-16 וכיום הם גדלים בדרך כלל בהולנד, אך תוכלו לזהות אותם בגנים אנגליים ברחבי בריטניה.

יקינתונים הם עוד פרח אקזוטי שיש לו קשרים ליוון העתיקה ולמיתולוגיה. אומרים שהם גדלים מהאדמה במקום שבו מת ספורטאי מדהים - שהיה אהוב על האל אפולו -, יקינתונים מקושרים בדרך כלל לספורט אבל גם לצער.

אינטרפלורה פרחים

צבעונים

אולי אין דבר שאומר את האביב יותר מאשר חבורה בהירה של צבעונים, ועבור רבים מאיתנו, כשאנחנו חושבים על צבעונים אנחנו נזכרים בשדות הפרחים המתגלגלים באזור הכפרי של הולנד. צבעונים גדלים שם בעיקר בימינו, אך חושבים שמקורם בטורקיה - שמם בא מהמילה הטורקית לטורבן.

צבעונים הם אולי לא הסוג הראשון של פרחים שעולה בראש כשחושבים על צמחים אקזוטיים, אבל עם העיצוב הסימטרי שלהם וסיפור המוצא שלהם מהאימפריה העות'מאנית, הם בהחלט מתאימים לחשבון.

אינטרפלורה

חבצלות שלום

חבצלות לבנות הן תמיד קלאסיות - היי, בגלל זה דיוות כמו מריה קארי דורשות אותן בחדרי ההלבשה שלהן לפני הופעות, נכון? - וחבצלות שלום עוקבות אחר מגמה זו. למרות שמבחינה טכנית הם צמח, חבצלות השלום נכנסות לרשימת הפרחים האקזוטיים שלנו בשל האלגנטיות המאופקת שלהן, (מה שגם הופך אותן לאידיאליות כמתנה או אביזר עבור האח שלך). אם אתה חושב שיש לך אגודל שחור, שושן שלום הוא צמח בית נהדר להתחלה כי הם די עמידים.

חבצלות שלום הן עוד צמח טרופי שאוהב סביבות לחות, כמו חדרי מקלחת שבהם הם יכולים להתחמם מכל הלחות הזו. אם הייתם מוצאים את הפרחים האלה בטבע, הם היו גדלים על רצפות היער של דרום מזרח אסיה ואמריקה, ולכן עדיף למקם אותם באור שמש עקיף מסביב לביתכם.

אינטרפלורה

קלתיאה

צמח נוסף שמגיע עם מגוון שמות מעניינים (צמח זברה, צמח רעשן, צמח טווס) ומקורו גם הוא באפריקה, הקלתיאה מהממת גם כשיש לה וגם שאין לה פרחים. ישנם כמה זנים של הצמח הזה, אבל אנחנו אוהבים במיוחד את הסוג שמייצר פריחת תפוזים מחודדת שאמורים לייצג התחלות חדשות או התחלה חדשה. זה הופך אותם למתנה האידיאלית לחנוכת בית!

אם אתה מחזיק אחד מהצמחים האלה בתוך הבית, אולי לא תראה אותו פורח כי התנאים לא ממש מתאימים אבל העלים שלו בולטים מספיק עם הדפוסים המיוחדים שלהם כדי להפוך אותו לצמח נהדר עבור הבית. Calatheas אוהב את זה חם ולח אז הרחק אותם מטיוטות וערפל אותם באופן קבוע.

אינטפלורה

התאהבת בפרחים מרשימת 10 הפרחים האקזוטיים המובילים שלנו? ובכן, החדשות הטובות הן שאין צורך לבקר בגן טרופי כדי ליהנות מהפרחים האקזוטיים הללו, רובם זמינים אצלנו באתר.

===

זכויות יוצרים: המאמר הנו תרגום של המאמר המקורי שפורסם באתר אינטרפלורה בריטניה.