ההיסטוריה של אינטרפלורה העולמית

רשת חנויות הפרחים הבינלאומית לשיווק פרחים נקראת אינטרפלורה בע"מ (Interflora Inc.). בסיס הפעולה העולמי שלה הוא בעיר Southfield (מישיגן, ארה"ב) והיא הוקמה, בשנת 1946, על ידי מיזוג של:

אינטרפלורה ישראל

American FTD, שהם קיצור של Florists Transworld Delivery.

  • Fleurop-Interflora האירופאית.
  • קבוצת אינטרפלורה הבריטית (חבר העמים הבריטי), או Interflora British Group.

הועד המנהל של אינטרפלורה העולמית בע"מ, מורכב מארבעה נציגים לכל אחת משלוש הקבוצות. בכל שנתיים, נבחר נשיא הועד המנהל מתוך נציגים אלו. נכון לעכשיו, זהו Jan Johannisson. המשרד הראשי של הקבוצה באירופה הוא בעיר Glattbrugg.

תהליך היצירה ההיסטורי של Fleurop ו-Interflora Inc התרחש כדלקמן:

שנת 1914

קבוצת FTD, ייסדה את המונח והמותג מרקורי (השם הרומי לשליח האלים היווני הרמס) כסימן המסחר שלה.

שנת 1927

Fleurop (אינטרפלורה האירופאית) נוסדה ב-Kursaal במחוז ציריך. על ידי נציגי בלגיה, גרמניה, הולנד, אוסטריה ושוויץ.

באותו זמן, הרעיון של סוכנות לאספקת הפרחים באירופה, המתבססת על רשת חנויות פרחים בינלאומית, היה דבר חדש. זאת, בהתבסס על יכולת הניידות ההולכת וגדלה של אנשים, סחורות ומידע (תקשורת) שהניבו חשיבה מחדש בקרב בעלי חנויות הפרחים באירופה.

אבי הרעיון היה מקס הובנר (Max Hübner) מברלין. שנים לפני הקמת Fleurop, הוא התאהב בבעלת חנות פרחים מציריך, התחתן איתה ועבר להתגורר בציריך. התוצאה הייתה תנופה לניסיונות הקיימים כבר בין בעלי חנויות פרחים בשוויצריה והבטחת מיקום פגישת יסוד Fleurop בציריך שבשוויץ. וכן, כי בעלי חנויות הפרחים משוויץ, יהיו מעורבים ובעלי זכויות ראשונים בפיתוח רשת חנויות הפרחים הבינלאומית מהרגע הראשון.

שנת 1946

רשת חנויות הפרחים הבינלאומית InterFlora Inc נוסדה.

זה היה מיזוג של רשת אינטרפלורה האירופאית Fleurop, קבוצת אינטרפלורה הבריטית (בריטניה, אוסטרליה, ניו זילנד ודרום אפריקה) וקבוצת American FTD (צפון ודרום אמריקה ויפן).

הלוגו אמריקאי, עם מרקורי מביא את הפרחים, נבחרה ואומצה ובנוסף, מערכת התשלומים הפנימי של הארגון ומטבע הפרחים שלה Fleurin הוצג. מטבע זה ושיטת תשלום זו, תקפה בכל המדינות גם כיום. במשך זמן רב, היה שווה ערך ה-Fleurin לפרנק שוויצרי, אבל מאז 2004 עבר לשקף את האירו האירופי.

שנת 1990

החברה השוויצרית הלאומית תיקנה את מעמדה החוקי מחברה (Society) ל-PLC.

כיום

כיום רשת "FLEUROP-INTERFLORA" היא הגדולה בתחומה עם פריסה במעל 150 ארצות וכ-58,000 סניפים ברחבי הגלובוס ועשרות-אלפי סדרני פרחים מקצועיים הזמינים בכל עת ובכל מקום.